Αρχική
εγγραφή NewsLetter | χορηγία
Πρώτη ΣελίδαΑποτύπωμαΦιλικές ΙστοσελίδεςΕπικοινωνία

Προκλητικός, ειλικρινής, παθιασμένος

 

Ο... αριστοτέχνης Ελία Καζάν παρουσιάζει τα μυστικά της τέχνης του σε ένα βιβλίο-ποταμό, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη με τίτλο ‘Ελία Καζάν, Για τη σκηνοθεσία’. Ο μάστορας της σκηνοθεσίας που άφησε μερικά από τα σπουδαιότερα αμερικανικά θεατρικά έργα των Άρθουρ Μίλλερ και Τενεσσί Γουίλλιαμς εκσυγχρονίζοντας το θέατρο, φεύγοντας από τη ζωή πιθανόν και να ήξερε πως... άλλος όπως ο ίδιος δεν θα ξαναγεννιόταν στην τέχνη του. Και προφανώς γι’ αυτό αποχώρησε ευτυχής.

 

Αν θέλεις να γνωρίσεις τον αριστοτέχνη Ελία Καζάν την ώρα της δουλειάς του, το βιβλίο ‘Ελία Καζάν, Για τη σκηνοθεσία’ που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη –σε μετάφραση Νίνας Μπούρη- θα σου δώσει ακριβώς τις απαντήσεις που θέλεις για τον καλλιτέχνη που σκηνοθέτησε μαγικά το ‘Λεωφορείον ο πόθος’, ‘Ήταν όλοι τους παιδιά μου’, ‘Ο θάνατος του εμποράκου’, ‘Λυσσασμένη γάτα’, ‘Το λιμάνι της αγωνίας’, ‘Ανατολικά της Εδέμ’, ‘Κουκλίτσα Αμέρικα Αμέρικα’ και τόσα άλλα. Το υλικό του βιβλίου είναι αλιευμένο από σημειωματάρια, επιστολές, την αυτοβιογραφία του, ενώ αποκαλύπτει τη μέθοδο Καζάν, τον τρόπο δηλαδή με τον οποίο ανακάλυπτε τον πυρήνα κάθε κειμένου και χαρακτήρα, το πώς ανέλυε κάθε έργο με βάση τα βιώματά του, πώς καθόριζε τις λεπτομέρειες της παραγωγής, από την επιλογή των ηθοποιών μέχρι τα κοστούμια, τα σκηνικά και τη φωτογραφία. Ακόμα, στις σελίδες αποκαλύπτεται πως συνεργαζόταν με δραματουργούς και σεναριογράφους κ.ά. Το τελευταίο τμήμα του βιβλίου αναφέρεται στις ‘ηδονές της σκηνοθεσίας’, δοκίμια που έγραψε ο σκηνοθέτης την τελευταία δεκαετία της ζωής του. Απλό, προκλητικό, ειλικρινές και γεμάτο πάθος. Ένα βιβλίο σοφίας για... επαγελματίες σκηνοθέτες και φυσικά κάθε ενδιαφερόμενο.